Kalb İtminânı: Kalb huzûru.
Kalbi itminâna kavuşturan tek yol vardır. Bu tek yol, Allahü teâlâyı zikretmektir (hatırlamak ve anmaktır). Akıl ile incelemekle ve düşünmekle kalb itminâna kavuşmaz. (İmâm-ı Rabbânî)
İtminan-ı kalp, inandığımız konuda ikna olmak demektir; kalbin tatmin olmasını istemek. Nitekim bu ifade On Altıncı Söz’ün başında da geçiyor. Orada da Allah’ın bir olması ile birlikte, nihayetsiz faaliyeti nasıl gerçekleştiği anlatılmaktadır. Üstadımız da verdiği güzel örneklerle kişinin tatmin olmasını temin etmeye çalışmıştır. Burada şöyle bir soru işareti oluşabilir. Neden aklın tatmin olması değil de kalbin tatmin olması, denmiştir? Buna İşaratü’l- İ’caz’da Üstadımız şu tespiti ile cevap vermek mümkündür: