Bir kadının kocası kumar ve hırsızlık gibi gayr-ı meşru yollarla mal kazanıp çocuk ve zevcesinin geçimini sağlıyor. Kadın için böyle meşru olmayan bir kazançtan nafaka almak ve elbise giymek caiz midir?
Meşru olmayan bir yol ile kazanılan mal haram olup kazanan kimsenin büyük bir vebali vardır. Onun için zevcesi helâl bir mal varsa geçimini kendi malından sağlaması icap eder. Bu takdirde haram malı yemesi, kabullenmesi caiz değildir.
Fakat helâl bir malı yoksa çaresiz kaldığı için haram olan maldan yemesinde beis yoktur. Yalnız kocası tarafından kendisine verilen nafaka ve elbisenin aynısı haram olursa yani bizzat çalınmış veya gas-bedilmiş ise o kadının yemesi hiç bir suretle caiz değildir (39).
Dipnot
(38) İ’ânetü et-Tâlibin, c. 4, s. 175; İbn ’Âbidin, c. 5, s. 249