İbadetler Allah için yapılır. Adak da ibadet anlamı taşıdığından sadece Allah için yapılması gerekir. Bu sebeple türbe veya ölüler için adakta bulunmak caiz değildir. Dolayısıyla bu yönde yapılacak bir adak geçersiz olur (İbn Kudâme, el-Muğnî, XIII, 643).
Bundan dolayı türbe ya da ölmüş kimseler için adak adanması kesinlikle caiz değildir. Bundan ötürüde bu şekilde yapılacak bir adak geçersiz olmaktadır.
Bu şekilde yapılan bir adak caiz olmamakla beraber bir türbede yalnızca Allah rızası için kurban kesmeyi adayan kimsenin adadığı kurbanı kesmesi o kişiye vacip olur.
Fakat adadığı kurbanı o türbede değil de, başka bir yerde kesmesi gerekmektedir. Kişi ancak bu şekilde yaparak adak sorumluluğundan kurtulmuş olur. (Dimyati, Haşiyetü İaneti’t-Talibin, II, 394). (İbn Kudame, Muğni, XI, 353).