Kur’an kursu öğretmenliğini yapan bir kadın, kendisine adet gelirse nasıl görevini sürdürecektir? Adet halinde Kur’an-ı Kerîm’i okuması ve okutması yasak olursa görevi aksar, yılda bir defa olsaydı buna katlanabilirdi ama, bu iş her ayda tekerrür ettiği ve her defada beş altı gün devam ettiği için öğretim ve öğrenim işi aksamaktadır, bunun çaresi yok mudur?
Şafiî ile Hanefî mezhebinin kuvvetli görüşüne göre bunun hiç çaresi yoktur. Yalnız Hanefî alimlerinden ve müctehid fil-mesail olan zevatlardan Tahavi’ye göre adet halinde bulunan muallime kadının yarımşar âyet okumak suretiyle öğretim yapmasmda bir sakınca yoktur (39). Mâliki mezhebine göre de adet halinde olan muallime ile müteallime için zarurete binaen caizdir.
Bunun için içtihadın üçüncü Tabakasını işgal eden bu zatı taklit etmekte bir sakınca olmadığı gibi zarurete binaen Maliki mezhebini de taklit etmekte bir sakınca yoktur. Buna göre adet halinde bulunan muallime ve müteallimenin Kur’an-ı Kerîm’i okumalarında bir beis yoktur (40).
(39) Resall İbn-Abldin Shf: i 12(39) Resall İbn-Abldin Shf: i 12
(40) Cevahir el-ilklil 1-32