Şâfii mezhebine göre caiz değildir. Ancak Hanefî mezhebinde âdet haline geliş ise caizdir. Âdet haline gelmemişse caiz değildir. Ayrıca şeriata zıt olmaması şartı vardır. Alanın da reddetmemesi halinde toplumda âdet haline gelmiş bu tür bir alış veriş caizdir. (El-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletuhu adlı kitapta bu hususta geniş malûmat vardır.)
Peki Bu zamanda buzdolabı ve çamaşır makinesi gibi şeyler mesela bir seneye kadar garantili olarak satışı yapılmaktadır. Yani bir seneye kadar arıza verdiği takdirde satıcıya ait olmak üzere yapılmaktadır. Böyle bir satış caiz midir?Akdin gereği olmayan ve faydası tarafeynden birisine ait olan bir şartı alış veriş akdinde koymak, kıyasen akdin fesadını gerektirir. Yalnız bugün bu şart teamül haline geldiği için Hanefî mezhebine göre istihsanen caiz olur (1). Şâfiî mezhebinde ise esah olan görüşe göre bâtıldır.