Örneğin Sanat yönünden değeri hakiki değerinden fazla olan altın ve gümüşün
zekâtı sanat değerine göre mi yoksa tartısına göre mi verilecek?
Zekâtını veren mümin her nimetin, meselâ sağlığın, ilmin, sanatın şükürlerinin o nimetlerle ödeneceğinin şuuruna varır. Allah hepimize bu şuuru hakkıyla kazanmayı nasip eylesin. Yukardaki soruya gelirsek, Altın ve gümüşten imâl edilip ince sanatlı zinet eşyasıyla geçmiş devirlere ait olan altın ve gümüş para tartı itibariyle nisâba bâliğ olursa malum olduğu gibi zekâta tâbidir. Fakat bu zekât kendisinden verildiği takdirde normal olarak her kırk gram için bir gram verilecek, amma kendisinden değil başka bir cinsten çıkarılacak olursa değeri nazar-ı itibara alınıp zekâtı verilecektir. Kendisinden değil fakat aynı cinsten ödendiği takdirde İmâm-ı A’zam ile Ebû Yusufa göre yine değeri nazar-ı itibara alınacaktır.