Malum olduğu gibi domuzun eti, kanı ve her şeyi necis olup yenilmesi ve içilmesi haramdır. Ancak açlıkla başbaşa kalan kimse domuz etinden başka bir şey bulamazsa hayatını kurtarmak için onu yiyebilir. Cenab-ı Allah leş, kan ve domuz etinin… haram olduğunu beyan ettikten sonra şöyle buyurur: “Açlıktan darda kalan günaha kaymaksızm yiyebilir” (31). Yani bir şey bulamazsa Malum olduğu gibi domuzun eti, kanı ve her şeyi necis olup yenilmesi ve içilmesi haramdır. Ancak açlıkla başbaşa kalan kimse domuz etinden başka bir şey bulamazsa hayatını kurtarmak için onu yiyebilir. Cenab-ı Allah leş, kan ve domuz etinin… haram olduğunu beyan ettikten sonra şöyle buyurur: “Açlıktan darda kalan günaha kaymaksızm yiyebilir” (31). Yani bir şey bulamazsa onu yiyebilir ve ondan dolayı sorumlu tutulmayacaktır.
Şeker hastalığı gibi tehlikeli bir hastalığın tedavisi için domuz insulini kullanmanın caiz olup olmayacağı hususuna gelince, şayet başka bir ilaç onun vereceği yararı veriyorsa onu kullanmak caiz değildir. Domuzun insulininden başka bir şey bulamazsa onu kullanmakta bir sakınca yoktur. Bir çok alim, haramda şifa varsa onu kullanmak caizdir (32) diyor. Şunu da ifade edeyim ki, Hanefî mezhebinde necis olan bir zeytinyağı hüviyeti sabuna dönüşürse tahir olur. Yine necis bir susam tahine dönüşürse tahir olur. Buna göre insulin hüviyet değiştirdiği takdirde tahirdir, diyebiliriz.
(31) Maide, 3
(32) İbn Abidin I, 140. el-Fetavel-Kübra 1 28