Kadının tenasül uzvunda devamlı kalmak suretiyle tıbbi bir parça yerleştirilerek hamile kalmasının önlenmesi caiz midir? Bu takdirde kadının guslü sahih midir, orucu sahih olur mu?
İslâm dini evliliğe iki yönden büyük ehemmiyet vermektedir.
1— İnsan neslinin çoğalması. Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur: “Evleniniz ki çoğalasınız. Ben kıyamette sizinle iftihar edeceğim.” (İmâm Şâfiî rivayet etmiştir) (60).
2— İffet ve namusu korumak. Peygamber (sav) buyuruyor: “Ey gençler topluluğu evlenme gücüne sahip olan kimse evlensin. Çünkü o (evlenme) göz ve namusu korur. Gücü yetmeyen kimse oruç tutmağa gayret etsin. Çünkü oruç onu firenler” (Buharı, Müslim).
Bir gün Ukkâf bin Veddâ’e Peygamber (sav)’e vardı. Peygamber (sav):
— Ey Ukkâf eşin var mıdır?
— Hayır.
— Câriyen de yok mudur?
— Hayır.
— Sıhhat ile maddi durumun iyi midir?
— Evet, Allah’a şükür.
— Öyle ise şeytanların arkadaşlarındansın. Hıristiyanların râhiblerinden isen git onlara yetiş: Bizden isen yaptığımızı yap. Evlenmek bizim sünnetimizdendir. En şerirleriniz (kötüleriniz) bekârlannızdır. Ölülerinizin en alçakları bekâr olarak ölenlerdir. (Ahmed bin Hanbel rivayet etmiştir.)
Evlenmenin en büyük gayelerinden biri neslin çoğalması olduğuna göre hastalık, çevrenin dinsizliği ve şiddetli fakru zaruret gibi mâni (engel) olmazsa kadımn hamile olmasına engel olmak doğru değildir. Ama meşrû bir mâzeret varsa gebeliğin önlenmesi için ilâç kullanmak veya tenâsül uzvuna spiral takılmasında beis olmadığı gibi gusül ile oruca da mâni değildir. Çünkü bu parça yıkanması gerekmeyen uzvun iç tarafına yerleştirilir. Ancak oruçlu iken bu parçanın tenâsül uzvuna yerleştirilmesi caiz değilir. Orucun bozulmasına sebeb olur.
DİPNOT
(60) Muğnil Muhtaç, c. 3, s. 124