Bevlettikten sonra susuz kuru istibranın el ayası ile yapılan istibranın hükmü nedir? Su mevcut olduğu halde böyle bir istibra yapılabilir mi?
Şafiî mezhebinde racih (ağır basan) görüşe göre, su ile yıkamadan el ayası ile yapılan istibra sahih değildir. Çünkü insanın eli muhteremdir (49). Bu nedenle el ile yapılan istibra ile yeti-nilse onunla kılınan namaz sahih olmaz.
Fakat önce sol el ile istibra edilip, daha sonra su ile yıkansa bunda beis yoktur. Şafiî mezhebinde racih (ağır basan) görüşe göre, su ile yıkamadan el ayası ile yapılan istibra sahih değildir. Çünkü insanın eli muhteremdir (49). Bu nedenle el ile yapılan istibra ile yeti-nilse onunla kılınan namaz sahih olmaz. Fakat önce sol el ile istibra edilip, daha sonra su ile yıkansa bunda beis yoktur.
Hanefî mezhebinde ise sulu susuz sağ el ile istibra etmek tahri-men mektuhtur. Sol el ile mekruh değildir. Peygamberimiz (sav) şöyle buyurmaktadır: “Sizden biriniz işerse tenasül aletini sağ eliyle mesh edip istibra etmesin” (50).
(49) el-Mecmu c. 2, s. 130
(50) Buharı, HaşiyeEt-Tahavi ala Meraki’l Felah s. 28. Ed-’Dür-rül’Muhtar, c. 1 s. 227