Talâk nitelik bakımından bid’î ve sünnî olmak üzere iki çeşittir :
a) Bid’î talâk, hayızda veyâ cinsî münâsebet yaptığı tuhurda vaki’ olan boşamadır.
Hayız hâlinde veya temizlendikten sonra kendisiyle birleşme vâki olmuş kadını boşamak, bazı İslâm hukukçularına göre iki durumda Kitâb ve Sünnet’e aykırıdır. Dolayısıyla böyle bir talâk geçerli değildir. Bunlar, Cenâb-ı Hakk’ın şu buyruğunu gösterirler:
“Ey peygamber! kadınları boşamak istediğiniz zaman iddetleri içinde boşayınız ve iddeti hesaplayın. Rabbiniz olan Allah’tan korkunuz.. “ (et-Talâk, 65/1).
“Boşama iki defadır. Bundan sonra kadınlar ya iyilikle tutulur ya da güzellikle bırakılır… (el-Bakara, 2/229).
b) Sünni talâk, cinsî münâsebet yapmadığı tuhurda yapılan talâktır. Boşama, Kur’an’daki genel ilkelere ve Hz. Peygamber’in bu yöndeki açıklama ve tavsiyelerine uygun olarak yapılıp yapılmadığına göre Sünnî talâk, bid`î talâk şeklinde de tasnif edilmektedir. Sünnî talâk (talâk-ı sünn), Kur’an ve sünnetin emirlerine uygun boşama biçimidir.
Ayrıca ne sünnî ne de bid’î olan dört talâk vardır :
1) Küçük yaştaki kadınını
2) Yaşlılıktan dolayı doğurmayan kadının,
3) Hâmile olan kadının,
4) Kendisiyle cinsî temâs yapılmamış hul’ yapan kadının boşanması.