Kişi, avcılığı maişetini te`min maksadı ile yapmalıdır. Avlanan hayvanın etinin helâl olması için birtakım şartlar vardır. Onuda geçen makalemizde derlemiştik. Avlanmak mubahtır (dince yapılmasında sakınca yoktur), ama bu rızık temini için yapılmalıdır. Masum hayvanları zevklerini tatmin amacıyla öldürenler için Namık Kemal ‘‘sayyad-ı biinsaf (insafsız avcı)’’ tabirini kullanmaktadır.
Tüfek ve çifte ile yapılan avcılık hususunda ihtilâf vardır.
Şâfiî mezhebine göre av küçük olsun büyük olsun ateşli aletlerle avcılık yapmak kesinlikle haramdır. Ancak iyi nişancı olduğu takdirde avın ayağına veya kanadına isabet edeceğini biliyorsa onunla av yapmakta beis yoktur. Ve yakaladığı zaman normal olarak onu kesecektir.
Hanefî ulemâsımn bir kısmı; ateşli aletlerle avcılık yapmak caiz değildir. Çünkü mermi kesici değil, ateş gücünden avı öldürür. Bazıları da kesici alet ve ok gibi vücudu delip kan akıttığı için onunla avcılık helâldir.