İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Abese Sûresi: Rüyada Abese suresini veya ondan bir ayet okuduğunu görmek; çok sadaka ve zekat vermeye ve doğu tarafına yolculuğa yorumlanır.
İbn-i Şirin’in kavline göre Abese Suresi’ni rüyasında tamamen veya kısmen okuyan yahut okunduğunu gören; somurtkan bir insan olur, halk kendisinden nefret eder.
Kirmani diyor ki: Halkı hakir görür kibirlenir.
Cafer-i Sadık buyuruyor ki: Zayıflara hayır ve hasenatta bulunur. Fakat, riyakar ve ikiyüzlü davranır, büyüklenir.
Abdülgani şöyle diyor: Verdiği şeyi başa kakar. Ahlakı iyi olmaz. Kesai de böyle söylüyor.
İbn-i Kesir ve Nafi diyorlar ki: Sadakayı ve zekatı çok verir ama, halkı hakir görür. Kendisini kimse sevmez.
İbn-i Fuzale’ye göre rüya sahibi, doğu tarafına yolculuk yapar.
Secdem Rüya Tabirleri : Nüzhetü’l-Mecâlis adlı kitaba göre bir kimsenin rüyasında Abese Suresini okuduğunu görmesi; başarı ile tabir edilir. Kirmânî’nin yorumuna göre: Bir kimsenin rüyasında Abese Suresini okuduğunu veya okuyan birinden dinlediğini görmesi; o kimsenin asık suratlı ve yüzü gülmeyen bir kimse olması nedeniyle, başkaları tarafından hoş karşılanmadığına delâlet eder.
Câfer-i Sâdık: Gidişatı iyi olmayan ve verdiği sadakayı başa kakan kimsedir der.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.