İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Ankebût Sûresi: Rüyada Sûre-i Ankebût’u veya ondan bir parçayı okuduğunu görmek, ölünceye dek Allah’ın muhafazası altında bulunmaya yorumlanır. Bazı kere de bu rüya, yalnızlıkla imtihan edilmeye ve sabrından dolayı müjdelenmeye yorumlanır.
İbn-i Şirin rahmetullahın beyanına göre Ankebut Suresini rüyasında kısmen veya tamamen okuyan yahut okunduğunu işiten eceli gelinceye kadar muhafaza olunur.
Kirmani demiştir ki: Korkudan kurtulur. Emniyete kavuşur. Hastalığı şifa bulur. Müthiş bir işten selamete çıkar. Allah tarafından kolaylık hasıl olur. Şer düşmandan kurtulur.
Cafer-i Sadık buyuruyor ki: Düşmanına galip gelir. Onu kahreder.
Abdulgani şöyle diyor: Vefat ettiği ana kadar Hüda onu muhafaza eder. Emniyet içinde yaşar.
İbn-i Kesir ile Nafi’ye göre rüya sahibi düşmanını yener. Allah-ü Teala Hazretleri kendisini korur ve saklar. Mükafata hak kazanır.
Secdem Rüya Tabirleri : Nüzhetü’l-Mecâlis adlı kitaba göre bir kişinin rüyasında Ankebût Sûresi’ni okuduğunu görmesi; o kimsenin ve aile ferdlerinin Allah tarafından korunacağına delalet eder. İbn-i Sîrîn’in yorumu da bu doğrultudadır. Ayrıca rüya sahibi hasta ise şifa bulacağına ve düşman şerrinden emin olacağına işaret eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.