İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Rüyada azad etmek, kurbana delâlet eder. Rüyada kendisini azad ettiğini gören kimse, kurban keser. Hanımını azad ettiğini gören kimse hanımını boşar. Rüyada azad olan kimse günahkârsa, tevbe eder. Kâfir ise, müslüman olur.
Diyanet Rüya Tabirleri : Rüyada azad etmeyi görmek; kurbana işarettir. Bir kimsenin rüyasında kendisini azadettiğini görmesi; kurban keseceğine, eşini azad ettiğini görmesi; onu boşayarak ayrılacağına delil sayılır. Bir kölenin rüyasında kendisinin azad edildiğini görmesi; o kölenin ve efendisinin ölmesinden korkulur. Hasta bir kimsenin rüyasında azad edildiğini görmesi; o hastanın öleceğine, günahkâr bir kimse ise günahlarından dolayı tövbe edeceğine, kâfir bir kimse ise; müslüman olacağına ve bundan dolayı da Allah’ın o kimseye cehennem azabını haram kılacağına delalet eder. Hür olan bir kimsenin rüyasında kendisinin azad edildiğini görmesi; eğer borçlu ise Allah o kimseye borcunu ödeme kolaylığı ihsan eder. Eğer günah işleyen birisi ise; Allah’ın affına mazhar olur.
İhya Rüya Tabirleri : Biri tarafından azadedilmek borçtan kurtulmaya, kurban kesmeye, Köle azadetmek borç bağışlamaya, Köle olduğunu ve azadedildiğini görmek emekli olmaya veya amirinin ölmesine delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz.Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder.Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur.Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.