İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Beled Sûresi: Rüyada Beled suresini veya ondan bir parçayı okuduğunu görmek; yetimleri terbiye etmeye, yoksulları doyurmaya, merhametli ve şefkatli olmaya işarettir. Bir kimsenin rüyasında Beled Sûresi’ni okuduğunu veya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; eğer o kimse bir konu üzerine yemin etmişse; o yaptığı yemine pişman olacağına ve bir daha yemin kelimesini ağzına almayacağı doğrultusunda tövbe edeceğine işaret eder.Rüyanızda Beled Sûresi’ni okuduğunuzu veya okuyan birisinden dinlediğinizi görmeniz; size kötülük yapanlara iyilik yapacağınıza, cömert birisi olduğunuza, fakir ve muhtaç kimselere yardımdan elinizi çekmeyeceğinize delalet eder.
İbn-i Şirin’in beyanına göre rüyasında Beled Suresini kısmen veya tamamen okuyan yahut okunduğunu gören, cömert olur. Sadaka vermekten hoşlanır.
Kirmani diyor ki: Kendisine fenalık yapmak isteyenlere iyilikte bulunur. Sıkıntılarından kurtulup, selamete çıkar.
Cafer-i Sadık demiştir ki: Fakirlere ve miskinlere (zavallılar, cüzzamlılar) lutufta bulunur. Cömert davranır.
Abdulgani diyor ki: Ettiği bir yeminden dolayı pişman olup tevbe eder. Bir daha yemin etmez.
Secdem Rüya Tabirleri : Nüzhetü’l-Mecâlis adlı kitaba göre: Bir kimsenin Beled Suresini okuduğunu görmesi; o kimsenin fakirlere yemek yedireceğine yorumlanır.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.