İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Rüyada boyacı görmek, arkadaşlarınızla ilişkilerinizi düzeltmeye, daha üretken ve aranılan biri olmaya işarettir.
Rüyada boyacı görmek, bazen bir hileye maruz kalarak veya bir iftiraya uğrayarak her bakımdan sıkıntı içinde olduğunuza, bazen de etraftan bazı yardımlar görerek ilerleyip bozulan işlerinizi tekrar düzelteceğinize işaret sayılır.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri : Rüyasında bir duvarı, tavanı vb.ni boyadığını gören, hile ile kazanır. Dini bozulur. Halkı batıl şeylerle meşgul eder. Duvarlara resim yaparsa, dini terk eder. Allah’tan uzaklaşır. Kumaş boyacısı, iftiracı bir adama ve iftiraya delalettir.
Diyanet Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında hangi cinsten olursa olsun bir boyacı görmesi; o kimsenin bir hileye maruz kalacağına veya bir tuzağa düşürüleceğine ve bundan dolayı da çok sıkıntı çekeceğine delalet eder. Rüyada boyacı görülmesi bazen de rüya gören kimsenin çevresinden bazı yardımlar görerek bozulan işlerini yeniden düzelteceğine işaret sayılır.Rüyanızda bir kundura boyacısı görmeniz; doğru yoldan ayrılacağınıza veya yalancılık yapmaya başlayacağınıza delalet eder.
İhya Rüya Tabirleri : Temiz giyimli boyacı ayıpları örten insana,
pejmurde ve kirli giyinen ise müfteri insana;
Bazen boyacı hacet gideren kerem sahibi birine delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz.Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder.Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur.Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.