İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Rüyada bir kimsenin bir adama emanet mal bırakması, o adamın o kimsenin sırrına vakıf olmasına yorulur. Bir kimsenin, rüyada emanetini bir ölüye bırakması, o kimsenin sırrını gizleyip ifşa atmeyecek bir kimseye söylemesine yorumlanır. Bazan bu rüya emanetin zayi ve mahvolmasına yorumlanır. Rüyada emaneti bir hayvana bırakmanın yorumu da böy-ledir.
Rüyada emanetini, onu korumaya ehil olmayan bir kimseye bırakmak, sırlarınızın ifşa edilmesine işarettir.
Bazı yorumcular kendisine emanet bırakılan kimse galip ve emaneti bırakan da mağluptur, dediler.
Emanet bırakılan şey, emanet bırakanın emanet bırakılana kahrıdır. Bundan dolayı bir kimse rüyada birisine bir şeyi emanet olarak bıraktığını görse, o kimse o adamı kahreder.
Bir kimse rüyada hanımına bir şeyi emanet olarak verdiğini ve hanımının da onu muhafaza ettiğini görse, hanımı ondan hamile kalır.
Secdem Rüya Tabirleri : Birine emanet bir şey bırakmak sırlarını ona açmaya, Kişinin kendi eşine emanet bir şey vermesi ve eşinin onu saklaması hamile kalmasına, aldığı emaneti iade etmesi halime kalmamasına, Emanet bazen insanoğluna, onun yaratılış gayesine; emanete ihanet etmmek kulluğun bilincinde olmamaya, ahdini yerine getirmemeye; emanete sahip çıkmak, İslam dininin prensiplerine göre tanzim edilen bir hayat yaşamaya delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.