İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Rüyada hayız olduğunu gören kimse mahremine yakınlıkta bulunur. Kadın kendisinin hayız olduğunu görse, günah bir işte bulunur. Yıkansa günahtan tevbe eder, üzüntü ve kederi gider.
Hayızdan kesilmiş bir kadın bu rüyayı görse, o kadının bir çocuğu olur.
Bir kadın rüyada hayız olduğu halde kocasının kendisiyle cinsi münasebette bulunduğunu görse, kocası ile beraber şehirlerinden çıkarlar.
Hanımının hayız olduğunu gören kimse, arzu ve isteklerinden men edilir.
Hayız hastalıkla da yorumlanır.
Kısır kadının rüyada hayız olduğunu görmesi, ümidini kestiği halde yeniden bir erkek çocuğa gebe olmasına yorumlanır.
Gebe kadının hayız olduğunu görmesi, erkek çocuk doğurmasına yorumlanır.
Hanımının hayız olduğunu gören kimsenin iş ve sanatında durgunluk olur.
Secdem Rüya Tabirleri : Hayız olduğunu görmek günah bir iş yapmaya,
Erkeğin hayız olduğunu görmesi yalan söylemesine, oruç ve namazdaki noksanlığına;
kadının hayız olup gusletmesi tövbe etmesine, üzüntü ve kederden kurtulmasına,
Eşinin hayız olduğunu gören erkeğin arzu ve istekklerinin bir süre gerçekleşmemesine, işlerinin durgun olmasına,
Ay halinden kesilen yaşlının yahut hısır kadının hayız olduğunu görmesi hamile kalıp çocuk dünyaya getirmelerine,
Hamile kadının hayız olduğunu görmesi oğlu olmasına delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur. Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.