İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Hucürât Sûresi: Rüyada Hucürât suresini veya ondan bir parçayı okuduğunu veya üzerine okunduğunu görmek; Allah’ın hükmüne tabi olmaya, kardeşlerini ziyarete, insanların arasını iyilikle bulmaya ve çok sevap işlemeye işarettir.
İbn-i Şirin (R.A.) buyuruyor ki: Rüyasında bu sure-i Şerife’yi tamamen veya kısmen okuyan veyahut okunduğunu gören, halk arasında muteber ve muhterem olur. Onlar tarafından sözü dinlenir.
Kirmani demiştir ki: İlahi emirlere uyar. Halkın, Allah’ın buyruklarına uymaları ve bu sayede zarardan kurtulmaları için gayret eder.
Cafer-i Sadık şöyle diyor: Akrabalarına yardım eder, onlara iyilikte bulunur. Böylelikle halkın sevgisini kazanır.
Abdulgani diyor ki: Kur’an-ı Kerim’deki yasaklara uyar.
İbn-i Kesir ve Nafi’ye göre, Akrabalarına ve arkadaşlarına iyilik eder. Halk arasında dindarlığı ile tanınır. Birçok sevap kazanır.
Secdem Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında Hücürât Sûresi’nin tamamını veya bir kısmını okuduğunu veya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; o kimsenin toplum içinde sevileceğine ve saygı göreceğine, kendisine her zaman itaat edilerek sözünün dinleneceğine, kimsenin kötü olması ve zararını istemeyeceğine, tanısın veya tanımasın herkese hayrının ve iyiliğinin dokunacağına delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.