İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : İBRAHİM aleyhisselâmı görmek hacca gitmeye, bir rivayete göre hükümetten bir kötülüğe uğramaya, anne ve babasına karşı geleceğine ve başka bir rivayete göre de, dünyada büyük bir mutluluğa ve hayra kavuşacağına yorumlanır.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri : Bir kısım yorumcu ise rüya sahibinin Allah (C.C.)’ın muhabbetine mazhar olacağını, kederden kurtulup dünyada büyük hayra ulaşacağını söylemişlerdir.
Diyanet Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında İbrahim (a.s.)’ı görmesi; o kimsenin derecesiz bir bahtiyarlığa, hayır ve berekete, hidâyete erişmeye ve hayırlı evlâdlara sahip olacağına, eğer rüya sahibi sıkıntılı bir hayat yaşıyorsa; o kimsenin refah dolu günlere ve mutluluğa erişeceğine yorumlanır.
Secdem Rüya Tabirleri : Allah yolunda hicret etmeye, iyiliği emir ve kötülükten alıkoymak için her türlü sıkıntıya göğüs germeye, feragat ve fedakarlığa, cömertlik ve alicenaplığa, asalet ve dirayete, bereket ve bolluğa, İslam ahlak ve faziletine, uzun ömür ve hayırlı nesle, Onnu görmek saliha bir kadınla nikahlanmaya ve düşmana galip gelmeye, hak yoldan ayrılan kimseleri dinlememeye ve her türlü batıl düşünce ve putçuluğa karşı direnmeye ve insanları ‘Hanif Dini’ olan İslama davet etmeye delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.