İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : İbrahim Sûresi: Rüyada İbrahim sûresini okuduğunu veya üzerine okunduğunu görmek; çok sevap kazanmaya, düşmandan emin olmaya, Allah katında makbul olmaya işarettir.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri: Hz. Aişe buyuruyor ki, rüyasında bu Sureyi tamamen veya kısmen okuyan yahut okunduğunu gören, Cenab-ı Hakk’ı zikreder. Üzüntü ve kederi biter. Sevap kazanır ve dünyadaki korkularından kurtulur.
İbn-i Şirin diyor ki: Hayır ve hasenat işler. Zengin ve cömert olur. İbadetlerine devam eder.
Kirmani şöyle diyor: Rüya sahibinin hali güzel, akıbeti hayırlı olur.
Cafer-i Sadık’a göre, rüya sahibi Allah katında aziz, iftiradan uzak olur.
Abdulgani’en Nablusi buyuruyor ki: Din ve ameli Allah tarafından beğenilir ve mükafatlandırılır.
Secdem Rüya Tabirleri : Rüyanızda İbrahim Sûresi’nin tamamını veya bir kısmını okuduğunuzu veya okuyan birisinden dinlediğinizi görmeniz; Allah’ı anıp teşbih edenlerden olacağınıza, gam ve kederinizin gideceğine, dünya korkularından emin olacağınıza ve sevaba nail olacağınıza işaret eder.
Molla Cami Rüya Tabirleri : Rüyada İbrahim suresini okudugunu veya üzerine okunduğunu görmek, çok sevap kazanmaya, düşmandan emin olmaya, Allah katında makbul olmaya işarettir.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.