İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Rüyasında evinde yanan bir idare kandili görüp bunu söndürdüğünü görmek, iki şekilde tabir olunur; ömrünün son bulması veya oğlunun ölmesi. Bir rivayete göre rüya sahibinin işinden ayrılması ile de yorumlanır. İdare kandili, Kirmani’nin söylediğine göre, evinin hizmetçisi veya ev sahibesi ile yorumlanır.
Çakmakla veya kibritle idare lambası yaktığını gören, eğer evli ise, çocuğu olur, bekar ise evlenir veya bir hizmetçi alır, gurbette kimsesi varsa selametle döner.
Elinde yanmakta olan bir idare kandili görenin çocuğu olur veya büyük bir mevkiye ulaşır, eğer rüya sahibi kötü ve günahkâr bir kimse ise tövbe eder. Elindeki idare kandilinin söndüğünü görmek, oğlunun ölümüne, mevkiinin sarsılmasına, ibadetinin kabul olunmadığına işarettir. Elinde çifte fitillli bir idare kandili görenin bir batında ikiz çocuğu olur.
Rüyada bir lamba yakıp etrafı aydınlattığını gören, ilim öğrenir. Bir lambayı üfleyerek söndüren haklı bir kimsenin işini iptal ettirmeğe çalışır ise de başaramaz. Gündüz elinde idare kandili olarak dolaştığını gören, dininde kuvvetli ve ibadetinde devamlı olur. Gece elinde lamba ile yürüdüğünü gören dini bilgiler öğrenmeye gayret eder. Evinde yanmakta olan bir idare kandili görmek, o eve bir ilim adamının geleceğine veya iyi bir evlat sahibi olacağına işarettir.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur. Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.