İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : O’nu rüyasında gören günahtan sakınır ve takva sahibi olur. Son encamı hayır olur. Şuurlu ve idrak sahibi ve bilerek ibadet ve taatta bulunur.
Rüyasında İdris (A.S.) olduğunu, veya O’nun sıfatı üzerinde bulunduğunu gören kimsenin ilmi çok olur. Yahut büyük insanlara yaklaşır ve yüksek mertebelere erer.
Hz. İdris (A.S.) ile arkadaş olduğunu gören kimse yüksek-makam sahibi biriyle arkadaş olur. O’nu noksan halde görenin noksanlığı rüya sahibine aittir.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri: İdris (A.S.)ı görenin işleri hayırlı, akıbeti güzel olur. Bazı tabircilere göre, Hz. İdrisi görmek ibadete ve bu yolda çalışmaya işarettir.
Diyanet Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında İdris (a.s.)’ı görmesi; o kişinin kendisini ibâdete vereceğine ve maneviyâtının kuvvetleneceğine, kişinin rüyasında İdris (a.s.)’la sohbet ettiğini görmesi; o kimsenin ilmini ve görgüsünü artırarak yüksek mevki ve mertebelere nail olacağına veya büyük bir kişiyle yakınlık kurarak bu yolla sosyal durumunu yükseltme imkânını elde edeceğine işaret eder.
Secdem Rüya Tabirleri : Günahtan sakınmaya; inanç ve amelde şuurlu olmaya, kadri yüce insanlara yaklaşmaya, ilim ve hikmetten bol nasibe delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur. Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.