İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Rüyada diş ile ısırmak hiledir. Bazı yorumcular kin ve düşmanlıktır, derler. Bazıları da ısırmak -gerek insan ve gerek hayvan olsun- ısırılan şeyi aşırı derecede sevmeye yorumlanır, derler. Isırmak, mihnet ve meşakkate de yorulur.
Bir kimse rüyada etini ısırsa ve koparıp atsa, o kimse fitne çıkaran birisidir.
Bir kimse rüyada bir insanın parmak uçlarını ısırdığını görse, o insan sinirli ve kinlidir.
Rüyada kendi parmaklarını ısırdığını gören kimse ise, pişman olur.
Isırılan yerden kan çıkması günah içerisinde zahmet çekmeye işarettir. Isırmak, fazla sinirlenmeye de yorumlanır.
Rüyada bir insanı ısırdığını gören kimse, ömrü refah içinde geçer. Ancak o kimsenin göz veya kalbi ağrır.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri: Rüyasında bir insanı sevgiyle ısıran, o kimseyi çok sever. Isırmak sevgi neticesi değilse, düşmanlık ve kinle yorumlanır. Tanınmış bir kişi tarafından ısırılmak; o zat veya onun benzeri biri yüzünden üzülmektir. Meçhul bir şahıs tarafından ısırılan düşmanından zarar görür. Bir insanı kan çıkarırcasına ısırmak, günaha sebep olacak derecede büyük bir sevgiye delalettir. Parmağını ısırdığını görmek, üzüntü ve pişmanlıktır.
Abdulgani’en Nablusi diyor ki: Rüyada ısırmak ve ısırılmak; şer ve hile, kin, gizli ihanet ve hasetle yani kıskançlıkla tabir olunur.
Bir rivayete göre, ısırmak ve ısırılmak; mihnete işarettir.
Rüyada kendi etini ısırarak koparan ve yere atan, gammazlık eder. Fitne çıkarır, dedikodu yapar. Parmaklarını yan tarafından ısırmak; haset sebebiyle ortaya çıkan düşmanlık ve kine işarettir. Parmağının ucunu ısırmak; pişman olmak veya zulüm etmektir. Isırılan mahalden kan çıktığını gören, günah işler, mihnet çeker.
Rüyasında kendini ısıran, hayatının ilk yıllarında rahat eder. Ömrünün son yıllarında kalp hastalığına ve göz rahatsızlığına duçar olur. Bazılarına göre ısırmak ve ısırılmak, kinle yorumlanır.
Bir beygir tarafından ısırılan, itibar kaybeder. Devenin ısırdığını gören, yolculukta meşakkat çeker. Kara ve deniz hayvanlarından biri tarafından ısırılmak; hayırsızdır. Birini hasetle ısıran, zarara uğrar.
Diyanet Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında sevdiğinden dolayı ısırdığını görmesi; o kimseye karşı sevgisinin artacağına, eğer ısırmak maksadıyla değilse bu takdirde kin ve düşmanlığın artacağına yorumlanır.
Molla Cami Rüya Tabirleri : Rüyada diş ile ısırmak hiledir. Bazı tabirciler kin ve düşmanlıktır, dediler. Bazıları da ısırmak gerek insan ve gerek hayvan olsun ısırılan şeyi aşırı derecede sevmeye tabir ederler. Isırmak, mihnet ve meşakkata da işarettir. Bir kimse rüyada etini ısırsa ve koparıp atsa, o kimsenin fitne çıkaran birisi olduguna işaret eder.Bir kimse rüyada bir insanın parmak uçlarını ısırdığını görse, o insanın sinirli ve kinli olduğuna işaret eder.Rüyada kendi parmaklarını ısırdığını gören kimse ise, pişman olur. Isırılan yerden kan çıkması günah içerisinde zahmet çekmeye işaret eder. Isırmak, fazla sinirienmeye de işarettir.
Secdem Rüya Tabirleri : Yılan, akrep vs. gibi zehirli hayvanların ısırması kötü söz işitmeye, haram kazanca, Bir insanı ısırmak ona aşırı muhabbete yahut refah içinde geçecek ömre, Birini ısırmak bazen kıskanmaya ve aşırı öfkeye, Birini ısırarak, ısırdığı yerden kan çıktığını ggörmek, zararı görülecek kin ve nefrete, Bir hayvanı ısırıp ondan et parçası kopardığını görmek kazanca, Bir hayvan tarafından ısırılmak meşakkat ve sıkıntıya delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur. Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.