İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : İSRAFİL (A.S.) : Bir kimse rüyada İsrafil (A.S.)’ın sur’a üflediğini ve bunu da ancak kendisinin işittiğini görse, vefat eder.
Rüyada İsrafil (A.S.)’ı görmek, askeri silahlandırmaya, meşakkatli yolculuğa, korkuya ve telaşa yorumlanır. Kaybolmuş bir şeyin bulunmasına, borcun ödenmesine, yaptığının karşılığını görmeye ve hamile olan hanımın çocuk düşürmesine de yorumlanır. İsrafil (A.S.)’ı görmek, harap bir yerin tamir edilmesine alamettir.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri: İsrafil (A.S.)ı görmek; hayırlı bir haber almaya işarettir. Rüya sahibi, kazançlı bir yolculuğa çıkar. Menfaatli bir işin müjdesini alır.
Secdem Rüya Tabirleri : Dört büyük melekten İsrafil Aleyhisselamı görmek hayırlı haber almaya, kazançlı bir işe başlamaya, kazançlı yolculuğa, Onun Sur’a üflediğini ve yalnız kendisinin duyduğunu görmek vefat etmeye, Bu suru görmek büyük olayların meydana gelmesine, Birinci surru işitmek salih kimselerin kurtuluşuna, zalim, kafir ve iki yüzlülerin helakine, İkinci suru işitmek geçiminin devam etmesine, gizli tutulan şeylerin açığa çıkmasına, İsrafil Aleyhisselamın üflediği surunu bir bölgedeki herkesin duyduğunu görmek, zalimlerin helak olmasıyla orada adaletin tekrar sağlanmasına, mazlumların ve iyi insanların kurtulmasına delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur. Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.