İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : KIRBAÇ: Kırbaç ona sahip olan kimse için, terbiyeye, sünnete uymaya, izzet, yükseklik ve rütbeye işarettir.
Molla Cami Rüya Tabirleri : Rüyada görülen kırbaç ona sahip olan kimse için, terbiyeye. sünnete uymaya, izzet, yükseklik ve rütbeye işarettir. Kırbacıyla kendi bindiği atını döverek koşturmak istese, o kimse acele yapılması gereken çetin bir işinin meydana gelmesi için dua eder. Bir kimse rüyada, bir adamı kamçı ile dövdüğünü görse, o kimseye vaaz ve nasihat eder. Eğer dövmesiyle o adama bir ağrı veya bir titreme gelmişse, oadamın vaaz ve nasihatının onun üzerinde tesiri meydana gelir ve yaptığı günahlardan tövbe istiğfar eder. Böyle bir hal meydana gelmemişse o adam yapılan vaaz ve nasihattan tesir görmez. Dövdüğü o adamdan kan akarsa, o kimsenin o adama söylediği söz hak olmayıp sadece zulüm olduguna, kan akmamışsa söylediği sözün hak söz olduğuna işarettir. Dövdüğü zaman dövene kan isabet etse, o kimseye dövülen tarafından haram mal gelir. Döven tarafından kan sıçrayıp dövülene gitse, dövülen döven tarafından haram mala kavuşur.
Secdem Rüya Tabirleri : Eğitim ve öğretime, terbiye ve ıslah etmeye, yükseklik ve rütbeye; ehil olanlar için yönetici olmaya delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur. Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.
Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.