İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : KÜRK: Rüyada kış gününde kürk giymek, giyen kimseye hayır isabet edeceğine, fakirlik ve ihtiyacını onunla gidereceğine yorumlanır. Çünkü soğuk fakirliğe yorulur. Eğer yaz günlerinde ise, üzüntü ve keder içerisinde ona isabet edecek hayra yorumlanır. Samur kürk, zalim bir kimsedir.
Tilki derisinden kürk, hilekar ve numaracı kimsedir. Kaplan derisinden kürk, zalim bir kimsedir.
Koyun derisi, şerefli ve itimat edilecek bir kimsedir. Sincap kürk, izzet, böbürlenmek ve dinsizlikle beraber rütbedir. Rüyada samur kürk görmek, büyük ve saygın kimseler tarafından kendisine verilecek mal ve paraya; vaşak kürk görmek, bir zalim kimse tarafından verilecek mala delâlet eder. Bir rivayete göre bu rüya iyi değildir. Kürk görmek ve giymek zengin bir kadın tarafından menfaate; keçi derisinden kürk görmek ve giymek, fakir bir kadın tarafından menfaate, bir rivayete göre de, helal mala işarettir.
Tiftik keçisi derisinden kürk görmek ve giymek, görkemli bir kadın tarafından mal edineceğine; bekar birinin bu kürkü giydiğini görmesi bu şekildeki bir kadınla evleneceğine; kurt derisinden bir kürk giyindiğini görmek, asil bir toplum tarafından verilecek mala; kuş derisinden kürk giyinmek, asil bir kadından menfaat ve hayır geleceğine delâlet eder.
Rüyada kürk görmek, kuvvettir. Arslan, kaplan, kurt, samur, tilki gibi hayvanların kürklerini görmek, bunlar vahşi hayvanlar olduğu için, iyi değildir. Bir rivayete göre, ticaret yapmaya delâlet eder. Her durumda gerek iyi, gerek kötü kazanca işarettir.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri : Samur kürk gören, büyükler sayesinde mal kazanır. Vaşak kürkü; zalim birinden mal temin etmektir. Bir rivayete göre bu rüya iyi değildir. Deve derisinden kürk görmek ve giymek; zengin bir kadından fayda sağlamaktır. Keçi derisinden kürk; fakir bir kadından menfaat temin etmektir. Aynı zamanda helal maldır.
Tilki kürkü; hilekar ve fasık bir kadınla evliliğe işarettir. Rüya sahibi gördüğü bu kürkü giymezse, kadın sayesinde mal kazanır. Tiftik keçisinin kürkü, muhteşem bir kadından sağlanacak maldır. Rüyayı gören, bekarsa, evlenir. Kurt kürkü soylu bir kavimden mal husulüne delalet eder. Kuş derisinden kürk; asil bir kadından hayır ve menfaat görmektir. Bu kürkü yaz ve kış görmekte beis yoktur. Kedi kürkü, hayır değildir. Tavşan kürkü, geçim darlığıdır.
Kışın kürk görmek ve giymek; umumiyet itibariyle iyidir. Yazın aynı rüyayı görmek; sıkıntı ve kederdir. Giydiği kürkün yandığını yahut yırtıldığını gören, üzülür ve malını kaybeder.
Ebu Said’ül Vaaz demiştir ki: Rüyada kürk, kuvvettir. Aslan, kaplan, kurt, samur ve tilki gibi hayvanlar yırtıcı olduklarından, bunların kürklerini görmek; iyi değildir. Bir rivayete göre maldır. Kürkü ters giyen herkesçe bilinen zenginliğinin gösterişini yapar. Kışın kürkü çıkarmak; iyi değildir. Giymek menfaattir. Yazın aynı rüya hayra yorulur.
Secdem Rüya Tabirleri : Kıs mevsimi kürk giymek hayra, fakirlikten kurtulmaya; yaz mevsimi kürk giymek üzüntü ve kederle birlikte gelecek olan hayra, Sincap, kaplan samur vs. kürk zalim ve mağrur kimseye yahut ululuğa; tilki deridinden mamül kürk hilekar kimseye; koyun derisinnden mamül kürk itimad edilecek şerefli kimseye; Kürkü tersinden giydiğini görmek mal ve servetini ortaya koymaya; Kürkçü, yazın görülürse üzüntüye, kışın görülürse sevince delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE” RÜYA NEDİR İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz. Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur.
Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.