İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Meâric Sûresi: Rüyada Meâric suresini veya ondan bir parçayı okuduğunu veya kendi üzerine okunduğunu görmesi; ömrünün sonunda takvâ sahibi olmaya, çok oruca, her işinde galibiyete yorumlanır.
İbn-i Şirin’in beyanına göre, bu Sureyi rüyasında kısmen veya tamamen okuyan yahut okunduğunu gören, ancak Allah-ü Teala Hazretlerinin rızası için hayır işler.
Kirmani diyor ki: Fakirlere devamlı sadaka verir, iyilikten geri kalmaz. Rüyayı gören günahkarlardan ise, hem kendine hem de başkalarına zararlı olur, tevbe etmesi lazımdır.
Cafer-i Sadık demiştir ki: Korkudan, cezadan helakten, kötülükten muhafaza olur.
Abdulgani buyuruyor ki: Ömrünün ilk safhasında rahat yaşar. Ahir ömründe uzak görülen şeyler ona yakın olur. Takvaya yönelir.
İbn-i Kesir diyor ki, çok oruç tutar, ailesine ve kendi nefsine zarar verir.
Secdem Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında Meâric Sûresini okuduğunu veya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; o kimsenin Allah rızası için hayır işleyeceğine, fakirlere ve düşkünlere yardımda bulunacağına, ölüm korkusundan emin olacağına ve ömrü huzur içinde geçip çok oruç tutacağına delalet eder.
Molla Cami Rüya Tabirleri : Rüyada Mearic suresini veya ondan bir parçayı okuduğunuveya kendi üzerine okunduğunu görmesi, ömrünün sonunda takva sahibi olmaya, çok oruca, her işinde galibiyete işarettir.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.