İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : MECLİS: Vaaz ve nasihat vermeye ehil olmayan bir kimse, vaaz meclisinde olduğunu ve halka vaaz ettiğini görse, o kimsenin üzüntü ve keder içinde bulunduğuna ve ondan kurtulmak için de Allah (C.C.)’a dua ve niyaz etmesine yorumlanır.
Söz meclisinde takvayla ilgili bir söz söyleyen ve sözünde de doğru olan kimse, üzüntüden kurtulur ve hastalığından iyileşir. Yahut borçtan kurtulur veya zalim kimselere galip gelir.
Bir kimse rüyada alimlerin toplandığı bir meclisi görerek üst tarafında otursa ve kendisi o makama ehil olsa, o kimsenin ilim, fazilet ve fazlaca yüceliğine yorumlanır.
Secdem Rüya Tabirleri : Politikacıların bulunduğu meclis menfaat çatışmasına, söz ve fiilde gösteriş ve riyaya, iş değil söz üretmeye, kitle avcılığına ve demagojiye; Vaaz ve nasihat meclisi üzüntü ve sıkıntıdan kurtulmaya, öğüt ve tavsiyelerin gereğini yerine getirmeye, Kur’ann meclisi ve orada adabına uygun olarak oturmak esenlik ve makama, İlim meclisi adınlık kafaya, güzel ve anlamlı hayata; Meclis rütbeye, makama, ev halkına, binit vasıtalarına yahut üzerine oturulan sedir, koltuk, divan vb. şeylere; Geniş mecliş iç aydınlığına ve bol geçime; dar meclis kasvet ve sıkıntıya; Bir yerde görülen insan toplulukları hayır üzere bir araya gelmişlerse hayrın husulüne, şer üzerine toplanmışlarsa nifak ve bozgunculuğa; Bilinmeyen ve orada bol rızık bulunan meclis çok hayırlı amellere, cihada, şehadet veya hayırlı dünyalığa delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.