İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : MÜHÜR ve YÜZÜK: Rüyada görülen mühür, emin olmak, eş ve çocuktur. Hanımı hamile olan bir kimse rüyada altından bir mühür görse, erkek bir çocuğu olur.
Yüzüğünün taşının düştüğünü gören kimsenin çocuğu ölür yahut malından bir şeyi kaybeder. Yüzüğün kırılması, hanımının boşanmasına yorumlanır. Yüzük, bir ev veya bir hayvanı satın almaya yorumlanır.
Demirden bir yüzük taktığını gören kimse, zorluk ve me-şakkattan sonra hayra kavuşur. Yüzük altından ve kaşı da varsa bu rüya iyi ve hoştur. Yüzüğün kaşı olmazsa, kendisinde menfaati olmayan işlere yorumlanır.
Yüzüğün kaşı çocuktur. Eğer kaş mücevherden olursa yorum makam ve para ile saltanat ve devlete, çok mala, şöhrete, izzet ve şerefe yorumlanır.
Kaşın yeşil yakuttan olduğunu gören kimsenin, mümin, alim, zeki ve anlayışlı bir çocuğu dünyaya gelir.
Bir kadına rüyada yüzük verilse, o kadın evlenir. Evli ise doğurur. Kadının rüyada gördüğü altından yüzük, eğer kocayla yorumlanırsa, kocasından ferahlık ve sevinç görür. Eğer çocuğa yorumlanırsa, o çocuk aziz ve şerefli olur.
Ebu Said’ül Vaaz diyor ki: Hatem; layık olan için mülktür. Yüzük kaşı; heybettir. Çünkü Süleyman (A.S.) hatemini kaybettiği zaman, saltanatı sona ermiş, bulduğunda yeniden devlete kavuşmuştur. Kaşı aslından olan bir yüzük takanın; ya bir oğlu olur, ya cariye, ya at yahutta bir ev alır.
Yüzük kaşının değişmesi, mevki sahipleri için azle, diğer insanlar için durum değişikliğine işaret eder. Yüzüğünde yanyana iki kaş gören, devlet idaresinde ise, şerefi artar. Tüccar ise, kar eder. Alim ise, dünya ehline medar eder. Bir hatemi ödünç aldığını gören, devamı gelmeyecek bir şeye malik olur. Nakışsız ve yazısız hatem de böyle tabir olunur. Hatem kaşının gümüşten olduğunu gören, feraha çıkar ve sevinir.
Bazıları demişlerdir ki: Gümüş hatem; rahata, işarettir. Bir erkeğin parmağında altın hatem görmesi, dininde bid’ate yani bozgunculuğa, işlerinde hainliğe, delalet eder. Yüzük kaşı; devlet idarecileri için, şeref, diğerleri için münasip bir zevce işarettir.
Cafer-i Sadık yüzük ve hatem (mühür) rüyasını şunlarla manalandırıyor: Evlat, mal, hademeler, yüksek mertebe, zinet ve ömür.
İbn-i Şirin demiştir ki: Rüyasında hateminin kaybolduğunu gören, işlerinde müşkülat çeker. Hatemin kaşını kaybetmek te böyledir. Hatemin kırılarak kayboldu-ğunu görenin, şeref ve makamı elinden gider. Fakat, kendisine bir şey olmaz. Hatem kaşının kırıldığını gören, mevki ve itibarına rağmen cesaretini, tedbirini ve dirayetini kaybeder. Hatemini birisine bağışladığını gören, malının bir kısmını satıp aldığı parayı elinde tutar. Padişah, vali vb. bir idareci rüyasında hatemini kaybederse, makamından olur. Hateminin yapılışını beğenmeyen, malından bazısını kaybettiği gibi hükumetten de zarar görür. Hateminin altından olduğunu görenin, bütün malı haramdır. Gümüş hatem, helal maldır. Hateminin demirden olduğunu gören, malsız kalır. Zelil olur. Aşağılanır. Öbür madenlerden imal edilmiş hatem de böyle yorumlanır.
Secdem Rüya Tabirleri : Eşe, cariyeye, çocuğa, velayete, ev veya araba satın almaya;
Yüzük taşının düşmesi çocuğunun ölmesine ya da malından bir şey baybetmeye,
Altın yüzük kadın için süs ve güzelliğe, sevgi ve itibara, erkek için zillet ve meskenete (hor ve hakir olmaya),
Demir yüzük zorluk ve çitinlikiten so a hayra nail olmaya,
Fil dişinden yahut kemikten yüzük kadın için iyilik ve hayra,
Gümüş yüzük erkek için mülk ve saltanata,
Yüzük bulmak evlenmeye, çocuğu olmasına, işlemeli yüzük bulmak – ev, hanım, binit (hayvan veya otomobil) … cariye gibi, daha jnce sahip olmadığı şeylere nail olmaya,
Yüzük kaşının sallanması ögrev ve yetikilerinin alınmasına,
Dar yüzük zorluğu olan şeye malik olmaya,
emanet yüzük devamlı olmayan bir şeye sahip olmaya delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.