İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Mülk Sûresi: Rüyada Mülk suresini veya ondan bir parçayı okuduğunu, yahut kendi üzerine okunduğunu görmesi; çok mala ve rızka sahip olmaya, yüce Allah’ın kudret ve azametini tefekküre yorumlanır.
İbn-i Şirin’in kavline göre, bu Sure-i Şerife’yi rüyasında tamamen veya kısmen okuyan yahut okunduğunu gören, kimse kabir azabından ve azab-ı haşrdan yani kıyamet gününün dehşetinden kurtulur.
Kirmani demiştir ki: Rüya sahibinin akıbeti güzel olur. Kolay can verir. Hayır ve bereket nail olur.
Cafer-i Sadık şöyle buyuruyor: Halk arasında kıymeti ve şanı yüce olur. Ahirette gufrana erişir.
Abdulgani’en Nablusi diyor ki: Fayda göreceği bir devlet hizmetinde bulunur.
Nafi ve İbn-i Kesir ise şöyle diyorlar: Malı mülkü çok olur. Allah (C.C.)ı tefekkür eder.
Secdem Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında Mülk (Tebâreke) Sûresini okuduğunu veya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; ö kimsemi Allah’ın izniyle kabir azabından kurtulacağına, sonunun iyi olacağına, can verirken azap çekmeyeceğine, hayır ve berekete kavuşacağınıza halk içinde itibarının bulunacağına ve âhirette günahlarının bağışlanacağına delalet eder. Bir kimsenin rüyasında Müminun Sûresi’ni baştan sona kadar okuduğunu veya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; o kimsenin mü’minler arasında büyük bir mevkisinin bulunduğuna, öldüğü zaman Allah’ın lutfuna mazhar olacağına ve kıyamet gününde mü’minlerle beraber haşrolacağına yorumlanır.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.