İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Nûr Sûresi: Rüyada Nûr sûresini veya ondan bir parçayı okuduğunu görmek; iyilikle emretmeye, kötülükten neh-yetmeye Allah için sevmeye ve Allah için düşmanlığa işarettir.
İbn-i Şirin’in görüşüne göre, bu Sureyi tamamen veya kısmen okuyan yahut okunduğunu gören, ilim ve hikmete nail olur.
Kirmani diyor ki: İnsanlara karşı cömert olur. Kabri nur ile dolar.
Cafer-i Sadık şöyle diyor: Allah-ü Teala Hazretleri, rüya sahibinin içini imanın nuru ile doldurur. Herkes ona hürmet eder.
Abdulgani’ye göre, Allah için sever ve Allah için buğz eder. Kabri ve kalbi nur ile dolar.
Nafi diyor ki: Hasta olur, şifaya kavuşur. Allah’ın mükafatına hak kazanır.
İbn-i Kesir demiştir ki: Îman ve takva sahibi olur. Karısı ya vefat eder yahut ayrılırlar.
Secdem Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında Nûr Sûresi’ni okuduğunu veya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; o kimsenin Allah’ın emirlerinden bir saniye bile ayrılmayacağına, hasta olacağına fakat çabuk şifa bulup iyileşeceğine, kalbinin nûr ile dolacağına, herkesin sevgisini ve itibarını kazanacağına yorumlanır.
Molla Cami Rüya Tabirleri : Rüyada Nur süresini veya ondan bir parçayı okuduğunu görmek, iyilikle emretmeye, kötülükten nehyetmeye Allah için sevmeye ve Allah için düşmanlığa işarettir.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.