İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : PİRE: Rüyada pire görmek çok şikâyetçi, zayıf ve miskin bir kimseye yorumlanır. Rüyada pirelerin ısırdığını gören kimseye terbiyesiz kimseler tarafından üzüntü ve tehdit erişir. Bazı yorumcular da, pire ısıran kimseye mal isabet eder demişlerdir.
Ebu Said’ül Vaaz’a göre pire; hain, alçak, kötü sözlü bir adama işaret eder. Bir pirenin ısırdığını gören, mal kazanır. Yatağında veya elbisesinde birçok pireler görenin, karısı yahutta ailesinden başka biri aşağılık bir adamla münasebette bulunur. Pire öldüren, böyle bir adamın şerrinden kurtulur.
İbn-i Şirin’e göre bu rüya, zayıf bir düşmanla tabir olunur. Üzerinde birçok pireler gören, zarara uğrar. Rüyada pire görülmesi zayıf bir düşmana işaret eder. Bir kimsenin rüyasında üzerinde birçok pire toplanarak her yerini ısırdıklarını görmesi; o kimsenin halkın diline düşeceğine ve bundan da büyük ölçüde zarar göreceğine delaletle tabir olunur.
Secdem Rüya Tabirleri : İnsanları her vesileyle kınamayı meslek edilen, zayıf ve miskin kimseye, zayıf düşmanlara ya da Allah’ın ,c.c.- askerlerine; Pire ısırması, düşük yaratılışlı kimselerden gelecek üzüntü ve kedere ya da eline mal geçmesine, Pire bulmak elinize mal geçmesinne, Pire kanı, rezil kimselerden gelecek mala delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı “Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler. Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.