İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : RENKLER: Rüyada görülen renklerin çeşitli anlamları vardır. Sarı,hastalığa; kırmızı, hiddete; mavi, sükunet ve tembelliğe; yeşil, murada; mor, mevki sarsıntısına; pembe, sevda ve maceraya; kahverengi ise akıllı hareket etmeye işarettir.
Secdem Rüya Tabirleri : Varlıkları meydana getiren asli unsurların uyumuna delalet eder. Birbirine uyumlu renkler yaratılışın amacına uygun hareket etmeye, insanlarla hoş geçinmeye; zıt renkler uyumsuz ve heterojen insan ve görüşlere, iyi ile kötüyü birbirine karıştırmaya; Beyaaz renk dürüst karaktere ve huy güzelliğine, Yeşil renk ahlak ve din güzelliğine, Bu iki renk hayır ve müjdeye, Siyah renk kalp katılığı ve yanlış düşünceye yahut mal ve dünyalığa, Kırmızı renk şiddet ve şerre, Bayrak kırmızısı şeref ve başarıya, Sarı renk hastalık ve ümitsizliğe, beklenen işin olmayacağına, Kahverengi ve tonları ağırbaşlılığa ve iş ve durumdaki oturmuşluğa, Mavi ve tonları ümit edilen şeylere, Mor renk kedere, Pembe mutluluğa, Pastel renkler ve diğerleri bulundukları yer ve konumun durumuna göre güzellik ve noksanlıklara, Toprak rengi mütevazi insana ve rızka, Buğday rengi nesiller ve insanlar arasındaki ihtilaflara delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı “Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler. Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.