İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Sebe Sûresi: Rüyada Sebe sûresini veya ondan bir parçayı okuduğunu veya üzerine okunduğunu görmek; dünyada zühd üzere yaşamaya, silah taşımayı sevmeye, şecaatli ve atılgan olmaya yorumlanır.
İbn-i Şirin (R.A.) diyor ki: Bu Sureyi rüyasında kısmen veya tamamen okuyan yahut okunduğunu gören, abid ve zahid olur. Yani dünya zevklerine sırt çevirir.
Kirmani diyor ki: İbadete devam eder. Elinden çıkan bir ni’mete tekrar kavuşur.
Cafer-i Sadık buyuruyor ki: Din yolunda salihlerden olur.
Abdulgani şöyle diyor: Dünyada zahidlerden olup, yalnızlığı sever. Dağlarda ve ovalarda dolaşır.
İbn-i Kesir diyor ki: Elinden giden bir ni’met, Mevla’nın lutfuyla tekrar eline geçer.
İbn-i Fuzale’ye göre, Cesur olur, silahı sever.
Secdem Rüya Tabirleri : Bir kişinin rüyasında Sebe Sûresi’ni okuduğunu veya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; o kimsenin elinden kaçırdığı bir nimetin hiç beklemediği bir anda gerisin geriye eline döneceğine, dünyada yalnız ibadetle meşgul olacağına ve daima tenha yerlerde dolaşıp gezeceğine yorumlanır.
Molla Cami Rüya Tabirleri : Rüyada Sebe süresini veya ondan bir parçayı okuduğunu veyaüzerine okunduğunu görmek, dünyada zühd üzere yaşamaya, silah taşımayı sevmeye, şecaatli ve atılgan olmaya işarettir.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.