İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : SÜS EŞYASI: Her hangi bir süs eşyası taktığını görmek veya taşımak, eğer oymalı ve gümüş değilse, nimete; bayağı madenden ise, az menfaata; altın yaldızlı ise hayır görmeye delildir. Altından yapılmış ve nakışlarla süslenmiş bireşya görmek, ticarete ve kazanca, veya iyi bir işe girmeye işarettir. Başta veya göğüste taşınması âdet olan her çeşit süs eşyası, güzel bir hayata ve kocasının kendisine olan sadakatine; rüyayı gören erkek ise veya bunu bir erkek üzerinde görmüş ise, bir rivayete göre menfaate, diğer bir rivayete göre de, keder ve sıkıntıya işarettir.
Kirmani demiştir ki: Gümüş veya altından yapılmış herşey için, o maddelerin tabirine bakılmalıdır. Bir kısım yorumcuya göre altından mamul süs eşyası; keder, gümüş ise; hayır ve menfaattir.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri : Oymalı ve nakışlı gümüş bir süs eşyası takmak; ni’met işaretidir. Değersiz bir madenden süs eşyası, küçük bir menfaattir. Nakışlı, altın, süs eşyası, ticaret ve kazançtır. Başa ve göğse takılan süs eşyası kadın için, güzel bir hayata ve kocasının sevgisine delalet eder. Aynı rüya, erkek için; kazanç ve menfaattir. Fakat, bir rivayete göre üzüntü ile yorumlanır. Altından ma’mul nakışlı süs eşyası gören memur azl edilmişse vazifesne döner.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı “Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler. Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.