İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Tahrim Sûresi: Rüyada bu sureyi veya ondan bir parçayı okuduğunu görmek; Allah’ın rüya sahibinin tevbesini kabul buyuracağına işarettir. Bazı yorumcular: «Bu rüyayı gören, eziyet verecek bir zevce ile evlenir» diye yorumda bulunmuşlardır.
Kirmani diyor ki: Haramdan çekinir, ümit etmediği yerden rızıklanır.
Cafer-i Sadık ta rüya sahibinin haramdan sakınacağını söylüyor.
Abdülgani buyuruyor ki: Rüya sahibi karısı yüzünden çeşitli zararlara uğrar. Fakat, kadın zamanla pişman olarak bu kötü halini düzeltir. Kocasına eziyet etmekten vazgeçer.
İbn-i Kesir diyor ki: Hakkında söylenen bir söze çok üzülür. Tevbekar olur.
İbn-i Şirin’in görüşüne göre, Tahrim Suresini rüyasında kısmen veya tamamen okuyan yahut okunduğunu gören kendi evinde nifak (iki yüzlülük, dinde bozgunculuk) üzere olur. Ev halkının arzusuna uyar. Bir kişinin rüyasında Tahrîm Sûresi’ni okuduğunu veya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; o kimsenin kendi evi içinde geçimsiz birisi olduğuna ve her zaman kalp kırıcı sözler sarf ettiğine, hiç beklemediği bir yerden yardım göreceğine, hakkında söylenen bir sözü işiterek üzüleceğine ve sonra da yaptıklarından pişman olup tövbe edeceğine yorumlanır.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.