İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : Tevbe Suresi: Rüyada Tevbe suresini veya ondan bir ayeti okuduğunu, yahut üzerine okunduğunu görmek; salih kimseleri sevmeye, dinini ıslah etmeye ve fitneden uzak kalmaya yorumlanır.
İbn-i Şirin’in kavline göre Tevbe Suresini rüyasında tamamen veya kısmen okuyan yahut okunduğunu gören, günahları Allah (C.C.) tarafından bağışlandıktan sonra ölür.
Kirmani, rüya sahibinin akıbetinin hayır olacağını söylüyor.
Cafer-i Sadık (R.A.)’ya göre rüya sahibi, halk tarafından sevilir. Hayır yolunda olur.
Nafi ve İbn-i Kesir demişlerdir ki: Dindarları sever. Tevbekar olduktan sonra vefat eder. Rüya sahibi halk arasında sevilir.
Abdulgani’en Nablusi diyor ki: Nifaktan (bozguncu-luktan) uzak olur. Mükafata hak kazanarak Allah’a ulaşır. Rüya sahibi şefaate nail olur.
Secdem Rüya Tabirleri : Bir kimsenin rüyasında bu sûreyi okuduğunu ve ya okuyan birisinden dinlediğini görmesi; o kimsenin salih kişileri sevdiğine, bazı yorumculara göre o kimsenin tevbe etmeden ölmeyeceğin ve toplum içinde sevilen bir kişi olduğuna delaletle tabir olunur.
Molla Cami Rüya Tabirleri : Rüyada Tövbe süresini veya ondan bir ayeti okuduğunu, yahut üzerine okunduğunu görmek; salih kimseleri sevmeye, dinini ıslah etmeye ve fitneden uzak kalmaya işarettir.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı”Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler.Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortamaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.