İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : YAZMAK: Rüyada yazı yazmak hileye, yazı yazanı görmek, hilekar bir adama yoyrumlanır.
Rüyada yazısının kötü olduğunu gören kimse, bir mirasa kavuşur. T
Bir kimse kendisi hakkında bir şey yazıldığını ve yazan katibin de mahiyetinin ne olduğunu bildiğini görse, o katip onun hakkında hainlik eder.
Bir kimse rüyada yazı yazmaya çalıştığını ve güzel yazı yazmadığını görse, o kimsenin düşeceği korku ve zahmet içinde güzel bir şeye erişeceğine yorumlanır.
Secdem Rüya Tabirleri : Boş bir sayfaya yazı yazmak mirasa, Sol eliyle yazı yazmak çirkin fiilleri işlemeye yahut şair bir çocuğu olmasına, Sağ elle güzel şeyler yazmak ilmi ve irfanı, bilgi ve beceriyi aktarmaya, Ne olduğu belirsiz şeyler yazmak insanlara hile yapmaya, Mesleğii yazarlık olmayan kimsenin kitap yazması bildiği ile amel etmemeye yahut haram mala, Hakkında kitap yazıldığını ama içeriğini bilmediğini görmek farz emirlerde aksatma yapıyor olmaya, Yazısının çirkin olduğunu görmek günahlardan tövbe etmeye, Güzel yazı yazdığını görmek üzüntü ve sıkıntıdan Allah’ın -c.c.- yardını ile kurtulmaya, İyi yazı yazdığı halde bunu başaramadığını görmek bir çirkinliğe düşmeye ya da işsiz kalmaya; Bir kimsenin kitap yazıp tamamlaması maksadının gerçekleşmesine, yarım kalması amacına tam olarak ulaşamamaya delalet eder.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı “Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler. Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.