İmamı Nablusi Rüya Tabirleri : ZEYTİN: Rüyada görülen zeytin, mal ve eşyadır.
Sarı zeytin, dinde ¡üzüntü ve kederdir.
Zeytin yaprağı, emniyet edilir sağlam bir şeye tutunmaya veya salih kimselere ya da insanların hayırlılarına yorumlanır.
Zeytin, kolay elde edilen rızka, sevinçle beraber bol geçime yorumlanıp.
Cabir’ül Mağribi şöyle diyor: Ekmekle zeytin yediğini gören, bir fayda sağlar. Sarı zeytin yiyenin eline mal geçer. Fakat, sonra sarfeder. Siyah zeytin; üzüntü ve fesattır.
Seyyid Süleyman Rüya Tabirleri : Sarı zeytin, üzüntü, yeşil zeytin; mal ve mal kaybı, siyah zeytin ise, ölüm ve zarardır. Zeytin yediğini gören dindarsa; mala kavuşur. Günahkarsa, üzüntüye düşer. Kırılmış yahut ezilmiş zeytin; bazı tabirciler için iyi bazıları için kötüdür. Bir mahalde küme halinde birikmiş zeytin görmek; ibadete delalet eder.
Secdem Rüya Tabirleri : Yüce Allah Kuranı Kerimde zeytine yemin etmektedir. Allahın yemin ettiği şey sadece hayır getirir. Bir kimsenin rüyasında zeytin yediğini görmesi; o kimsenin bir mala kavuşacağına işaret şeklinde tabir olunur. İmam-ı Nablusî’nin yorumuna göre: Rüyanızda ekmekle zeytin yediğinizi görmeniz; bir menfaate erişeceğinize işaret eder. Kişinin rüyasında sarı zeytin yediğini görmesi; o kimsenin eline bir yerlerden mal geçeceğine ve hemen de o malı harcayacağına, bir kişinin rüyasında siyah zeytin yediğini görmesi; o kimsenin keder ve hüzne maruz kalacağına yorumlanır.
“YA RABBİ, EĞER ŞU GÖRDÜĞÜM RÜYA HAYIR İSE HAYRINDA DAİM ŞER İSE HAYRA TEBDİL EYLE”
RÜYA NEDİR
İnsanların uyku sırasında gördükleri şeye veya şeylere rüya diyoruz. Arapça kökenli bir kelimeledir. Sözlük Anlamı,görünen şey demektir. Rüyanın türkçe karşılığı “Düş” tür. Ancak düş sözcüğü tam olarak rüya sözcüğünün anlamını karşılamaz.
Rüya, daha geniş anlamlar ifade eder. Bunların neler olduğu ilerdeki satırlarımızda ele alacağız. Rüya görmeyen insan yoktur. Sadece uyandıktan sonra bazı insanlar rüyalarını hatırlamazlar. Bütün insanları ilgilendiren böyle bir konunun geniş ve tutarlı bir açıklamaya ihtiyacı vardır. Ne yazık ki mayeti itibariyle nesnel şeyler söyleme imkanı yoktur.
Zira rüya, ruh gibi çok soyut bir olaydır. Düşünce ve akıl da soyut varlıklar olmalarına rağmen,rüya derecesinde değildirler. Sonuçlarından hareketle düşünce ve akıl’ı kavramak, onları irdeleyip ortaya koymak mümkündür. Ama aynı şeyi rüya için söylemek mümkün değildir.